Inflația îi determină pe români să își reducă cheltuielile online
Potrivit informațiilor oferite de Mediafax, impactul inflației asupra comportamentului de consum este tot mai vizibil în România, conform unui studiu publicat recent. Datele arată că aproximativ două treimi dintre utilizatorii români de internet au precizat că și-au redus cheltuielile online din cauza creșterii prețurilor la bunuri și servicii. Studiul arată că aproximativ 67% dintre respondenți au declarat că au devenit mai atenți la cheltuieli și la modul în care își gestionează bugetul în mediul online.
Adina Matei, specialist citat de sursa menționată, afirmă că motivul principal evidențiat de respondenți pentru reducerea achizițiilor online îl reprezintă creșterea generalizată a prețurilor. Alte motive invocate includ incertitudinile economice și scăderea puterii de cumpărare.
Rezultatele studiului mai arată că, pe lângă diminuarea frecvenței achizițiilor, un număr important de persoane preferă acum produse cu un preț mai mic sau renunță la anumite categorii de produse considerate neesențiale. Astfel, cosul de cumpărături online conține tot mai des doar articole strict necesare.
Specialiștii subliniază că mediul economic actual duce la schimbări majore în obiceiurile de consum, românii fiind mult mai atenți la raportul calitate-preț. Cei mai afectați de aceste schimbări sunt tinerii și persoanele cu venituri medii sau mici, care au declarat că efortul de reducere a cheltuielilor online este esențial pentru a-și putea acoperi nevoile de bază.
Același studiu menționează că marile magazine online au observat o scădere a vânzărilor, în timp ce comercianții au început să adapteze strategiile promoționale pentru a răspunde acestor comportamente de cumpărare. Inițiative precum reducerile, ofertele speciale la produse de bază și campaniile de marketing personalizate devin tot mai des folosite pentru a atrage clienții care își gestionează cu mai multă prudență bugetul.