Ce conținea analiza Institutului de Științe ale Educației, cenzurată de ministrul Daniel David: Care este riscul comasării școlilor
Potrivit informațiilor oferite de HotNews, o analiză realizată de Institutul de Științe ale Educației a fost cenzurată de ministrul educației, Daniel David. Documentul evidenția modul în care planurile de reorganizare a școlilor pot duce la riscuri semnificative pentru sistemul educațional. În analiza respectivă, se menționa că „comasarea excesivă a unităților școlare poate avea impact negativ asupra procesului educațional, inclusiv asupra calității învățământului și asupra accesului elevilor la resurse.”
Sursele indică faptul că ministrul Daniel David a interzis publicarea acestei analize, argumentând că ar putea genera „confuzie și alarmă inutilă.” Cu toate acestea, specialiștii din domeniu atrag atenția asupra importanței evaluării corecte a riscurilor și a informării transparențe în procesul de reorganizare a școlilor. „Cenzurarea concluziilor relevante poate avea consecințe nefavorabile pe termen lung, mai ales dacă se pierde din vedere impactul asupra elevilor și personalului didactic,” au declarat experți în educație.